Namn: Bostadsrättsföreningen Backvägen 1 & 2 i Solna

Typ: Äkta förening

Organisationsnummer: 716416-6725

Föreningens bildande: 1979

Fastigheter: Lövdalen 5 och Lövdungen 5 på Backvägen 1 och 2 i Solna, byggda 1954. Marken ägs av föreningen.

Adress:
BRF Backvägen 1 & 2 i Solna
Backvägen 2
169 55 Solna

Antal lägenheter: 43 st. upplåtna som bostadsrätter. En fördelning av 6, 4, 3 och 2 rum och kök.

Antal lokaler: 2 st. kontorslokaler upplåtna som hyresrätter.

Gemensamma utrymmen: På Backvägen 1 finns en större tvättstuga, ett större cykelrum samt en takterass där man kan grilla & äta. På Backvägen 2 finns en mindre tvättstuga, ett mindre cykelrum och en takterass som används som piskaltan.

Ingår i avgiften: Vatten, värme, bredband, IP-TV, vindsförråd och källarförråd.

Juridisk person som medlem: Tillåts ej.

Andelsägande: Ja, för makar, registrerade partners eller sambor enligt sambolagen

Överlåtelse- och pantsättningsavgift: Ja, 2,5% respektive 1% av gällande prisbasbelopp. Inga övriga avgifter vid ägarbyte.

Hiss: Ja.

IP-TV och Bredband: Ja, 1 Gbit/s bredband och Ownits Bas TV-paket, ingår i avgiften.

Uppvärmning: Fjärrvärme, ingår i avgiften.

Fönster: 2-glas (renoverade)

El: Egen mätare, tillgång till trefas och 220 volt.

Ventilation: Fläktstyrd frånluftsventilation

Gas: Nej.