Självförvaltning

Föreningen tillämpar självförvaltning. Det innebär att vi inte har någon fastighetsförvaltare, utan att vi gemensamt klarar av de löpande sysslor som finns.

På så sätt håller vi nere de löpande driftskostnaderna och kan behålla en god ekonomi. Det är också ett mycket bra tillfälle att lära känna sina grannar och skapa ett tryggare bostadsområde.

Då det inte är så stor omsättning i föreningen är det nödvändigt att även de medlemmar som tidigare tagit på sig uppdrag - tar på sig nya uppdrag. Alla kan bidra till bra stämning och att det blir en bra fördelning av arbete!

Det finns alltid behov av fler som ställer upp. Hjälp till efter förmåga och intresse!

Självförvaltningen innebär följande:

1. En vår- (maj) och höststädningsdag (nov) då vi gör fint i trädgårdar och gemensamma förråd.
  2. En eller en par veckors trädgårdsskötsel under sommaren.
  3. En eller en par veckors snöskottnings-beredskap under vintern.
  4. Tvättstugorna, där var och en som tvättar ser till att göra rent efter sig.
  5. Att man som medlem tänker på husen och dess tomter som om de vore ens egna. T.ex. tar upp skräp som ligger eller ifrågasätter främmande personer som försöker komma in i porten.

Känner du att du kan och vill bidra - kontakta styrelsen!