Föreningen

Bostadsrättsföreningen Backvägen 1 och 2 i Solna är en ganska liten förening. Totalt består föreningen av 43 st lägenheter och  en lokal, där det idag bedrivs kontorsverksamhet. Utöver det finns en föreningslokal som medlemmarna kan hyra.  Fastighetsbeteckningen för Backvägen 1 är Lövdalen 5 och för Backvägen 2, Lövdungen 5.

En förening av detta format som är liten gör att du träffar dem på städdagar och känner igen dina grannar, vilket är en trygghet för många.

Styrelsen är det beslutande organet och har möten ca 7 gånger per år. Datum för styrelsemöten finns anslagna i portuppgångarna och du kan som medlem alltid komma en kvart tidigare för att möta styrelsen och lämna synpunkter till dessa möten.

Styrelsen organiseras i en ordförande, kassör och sekreterare samt övriga ledamöter, vars ansvar kan variera mellan åren.

En gång om året så har föreningen årsstämma för att bl.a. välja ny styrelse, diskutera och besluta i andra frågor och även träffas och umgås.